Tchibo/Ulutürk: Türkiye bir kahve ülkesi haline geldi
Tchibo üretim kapasitesi, faaliyet gösterdiği 11 ülkeden biri olan Türkiye’de hızlı bir büyüme performansı gösterdi. Tchibo Türkiye Genel Müdürü Hasan Ulutürk, Bloomberg HT yayınına katılarak kahve, gıda ve gıda dışı üretim ve pazarlama faaliyetleri hakkında değerlendirmelerde bulundu.
Tchibo’nun Alman menşeili bir firma olduğunu kaydeden Ulutürk, “Kahve Ekvator bölgesinde üretiliyor ve orada tarlalarımız var. Tchibo, tarladan bardağa kadar tüm süreci yönetir. Ekvator bölgesinde Brezilya, Hindistan, Vietnam var aslında Latin bölgesi dediğimiz tüm bölgelerde üretim yapıyoruz.”
Tchibo’nun gıda dışı tarafında kayak malzemelerinden temizlik ürünlerine kadar 15’e yakın konsepti olduğunu kaydeden Ulutürk, Türkiye’de çalıştıkları fabrikalar olduğunu ve üretimin yaklaşık yüzde 10’unun Türkiye’den geldiğini söyledi.
“Türkiye, Avrupa dışı pazarlarda büyümede 3. sırada”
Türkiye’de yaş ortalamasının 32 civarında olduğunu belirten Ulutürk, “Hem potansiyel kahve bağımlılığı yıllar geçtikçe artmaya başladı. Eskiden çay ülkesi derdik, şimdi kahve ülkesi oldu. Son raporlara göre kahve pazarında yaklaşık 9 milyar TL’lik bir büyüklük var. Çay pazarının büyüklüğüne bakacak olursak yaklaşık 10 milyar TL. Marketlerde satılan paketli kahveleri ve yanındaki kahve zincirlerini de eklerseniz kahve marketinin boyutunun çok ama çok daha büyük olduğunu söyleyebiliriz. Türkiye Avrupa dışı pazarlarda büyümede 3. sırada, potansiyelde ise 2. sıradayız. Bu rakamlar aynı anda bizi Türkiye’de yatırım yapacak seviyeye getiriyor. Online satışlarımız Kovid döneminde yaklaşık 3 kat arttı” dedi.
“Almanya’yı Türk kahvesine ikna ettik”
Yapılan araştırmalara göre Türk müşterilerinin Türk kahvesini çok sevdiğini belirten Ulutürk, “Sırf bu nedenle 2018 yılında Almanya’yı Türk kahvesi üretmeye ikna ettik. Pazardaki en büyük pazar payı yüzde 60 civarında, çözünür kahvelere ait. Türk kahvesinin üretimdeki payı dünya genelinde yüzde 3 civarında” dedi.